dimecres, 17 de juny del 2020

Acomiadem el curs

Hola nens i nenes de 3r i famílies!!

Per acabar aquest trimestre tan estrany volem acomiadar-nos de vosaltres encara que sigui virtualment. Animeu-vos a participar!!!

Made with Padlet

dimecres, 10 de juny del 2020

Recomanació del Guillem: Concurs de dibuix, llibre Ickabog - JK Rowling

Us volia compartir una acció de promoció de la lectura i les arts plàstiques.

JK Rowling està escrivint un nou llibre, el va compartint per Internet i ha obert un concurs de dibuix per infants de 7 a 12 anys que facin les il·lustracions del LLIBRE.


S'han d'anar llegint els capítols i fer un dibuix (et donen guies de quins aspectes temes s'han de dibuixar de cada grup de capítols i les normes de com fer el dibuix).

Els dibuixos els han de presentar les famílies per un formulari d'Internet. Els nens poden presentar un dibuix per cada un dels grups de capítols. 
 
Poden guanyar que el seu dibuix es publiqui 
a la versió impresa i eBook del llibre!

El premi també inclou a les escoles i biblioteques ja que el guanyador de cada capítol pot donar 300 € en llibres a l'escola o biblioteca que esculli.

dilluns, 8 de juny del 2020

MÚSICA A CASA

Bon dia, nens i nenes de 3r.

El curs s'acaba!!!

Durant aquests mesos tots hem estat a casa mooooltes hores, sense poder sortir. Els músics i els ballarins també. Molts d'ells han compartit amb tots nosaltres cançons, músiques i moviment. 
Les famílies també heu escoltat, cantat, ballat.....

Aquesta setmana us proposo dues activitats: 

A. TRIA ELS TEUS VÍDEOS CONFINATS PREFERITS! 
     (Per a tothom)

Us deixo 6 vídeos repartits en tres blocs. Els heu de veure i enviar-me un correu dient-me quin us ha agradat més de cada categoria. Podeu mirar el vostre blog i, si voleu, també els  de cicle mitjà i superior perquè tindran vídeos diferents.
Els pares també podeu participar. Entre tots triarem quins són els nostres preferits.

BLOC 1

1.1. "When i grove up" del musical "Matilda"





1.2. You've got a friend




BLOC 2

2.1. Vals nº 2 de Shostakovitx




2.2. Simfonia nº 9 de Beethoven




BLOC 3

3.1. Alumnes de l'institut del teatre.




3.2. Al final tot anirà bé




Mira els vídeos tranquil·lament i ....tria!!


B. ENSENYA EL TEU TALENT!
     (Voluntari)

Vols ensenyar-nos quines activitats musicals  has fet durant aquest confinament? 
Pots fer-ho enviant un video "curtet" al correu de música i ho compartirem amb els companys.


RECORDEU
És l'última setmana de deures.  
Envieu els vostres mails al correu de música:
musica.victorcatala@gmail.com

Bona feina!

divendres, 5 de juny del 2020

SUMMER IS COMING

Fet amb Padlet

El cicle de l'aigua 💧

Hola famílies 🤗,

Aquí us deixem una recopilació de tota la feina que han fet els nens i nenes de tercer sobre el cicle de l'aigua!
 
Esperem que gaudiu tant com nosaltres llegint i veient els seus dibuixos, experiments, aportacions, raonaments i conclusions 😉
 
Dibuix del cicle de l'aigua:



Experiment del cicle de l'aigua:


Aportacions del cicle de l'aigua: 
 
Fabec: Després de deixar l’ampolla al sol, apareix gotetes d’aigua a dalt de l’ampolla. Les gotes volen escapar de l’ampolla. És com quan el sol escalfa l’aigua del mar. Alguns d’aigua de mar formen vapor, pujant i forma núvols amunt. Comença el cicle de l’aigua.


Astrid: He observat que l’aigua s’evapora al donar-li el sol i separa l’aigua del colorant blau. El vapor puja formant núvols i quan es troba amb aire fred s’han fan petites gotes d’aigua a
l’ampolla conegut com condensació. Quan hi ha moltes gotes d’aigua aquestes s’ajunten i llisquen a el fons de l’ampolla, i es forma la precipitació.


Laia: Primer vaig llegir l'experiment i després vaig agafar una ampolla, vaig posar 200cl d'aigua, llavors vaig posar-li el colorant alimentari i vaig tapar l'ampolla i posar-la al sol. 
Al cap d'una estona esperant vaig veure com es posaven gotes d'aigua dalt de l'ampolla, I un dia després hi havien bombolles d'aigua a la part de baix. I per fi ha fet l'evaporació!

Ariadna: Observar una ampolla posada al sol Durant una hora i trenta minuts. Als Vint minuts es comença  entalarse i  a la hora i trenta esta tota entelada i amb gotes de vapor d’aigua.

Iván Mena: 1. Primero dibujé la botella y le puse los 200 ml de agua con colorante azul.
2. La saqué al balcón para que le diera el sol. 3. El sol ha hecho que el agua se evapore y después subió a las nubes formando condensación para que luego las nubes se llenarán de gotitas de agua y cuando se juntan todas llueve y vuelve a la tierra.

Rut: He observat que l’ampolla s’està posant suada. L’aigua s’ha posat calenta i amb moltes bombolled. I finalment el que he vist és que a causa del calent de l’aigua, les parets de l’ampolla s’han suat moltíssim.

Sofia: S’escalfa l’aigua amb el sol. També hi ha hagut evaporació.

Carlo: L'aigua que estava abaix es va a escalfar amb el sol, es va a evaporar, va pujar i es va a condensar a la part superior de l'ampolla.

Adrián: Al cap d'uns dies el nivell de l'aigua ha baixat, al donar-li el sol s'ha creat evaporació i s'ha condensat en les parets de dalt de l'ampolla com si fos pluja.

Ona: Les gotes d'aigua han pujat fins als núvols, per la calor del sol. Al cicle de l'aigua es diu condensació.

Joel: He observat que despres de esperar unes hores s'havia evaporat l'aigua. Havia pujat gotetes a la part de dal i havia vapor. En resum he vist que ha pujat una miqueta d’aigua a la part de dalt i la part de baix ha baixat una miqueta l’aigua.


Alexander: He seguit les instruccions per fer l’experiment del cicle de l’aigua amb l’ampolla. Quan he acabat de fer tots els passos l’he posada al sol al meu balcó, Després d’unes hores el sol ha escalfat l’aigua de l’ampolla i a través de l’evaporació les gotes d’aigua estan a dalt de l’ampolla i queda menys aigua a sota d’ella. Us passo dues fotos. Una és de l’ampolla abans de posar-la al sol i la segona com esta després de donar-li el sol i es veuen les gotes d’aigua a dalt. 

Anaïs: he vist que l'aigua se a evaporat i a anat fins al tapó de l'ampolla i despres com si fos la pluja ha baixat pels costats. Es com el cicle de l'aigua. 

Cian: He observat que hi ha unes gotes d'aigua a la part superior de l'ampolla. L'aigua s'ha
evaporat (evaporació) per la calor del sol. Despres, es formen núvols que guarden l'aigua
en forma de vapor. Amb el vent els núvols es mouen, i el vapor d'aigua es condensa
(condensació) i l'aigua dels núvols cau com pluja (precipitació).

Edurne: L'aigua s'ha evaporat i ha creat els núvols.

Carla: He posat l'ampolla amb aigua al Sol. He vist al cap d'una estona que una mica d'aigua s'havia evaporat per culpa del Sol.

Guillem: s'ha fet l'evaporació però no l'hem pogut veure en directe. He fet una marca on vam iniciar l'experiment. S'ha evaporat 3cm del pot.

 Paula P: He observat que l'aigua s'ha anat evaporant poc a poc. Al llarg dels dies la quantitat d'aigua anava disminuint.

dimecres, 3 de juny del 2020